Föreningen Berghems vänner

Berghems vänner är en ideell förening som har som syfte att underhålla och driva lajvbyn Berghem utanför Skillingaryd. Föreningen bildades 2009 och är ansluten till Sverok.

När det inte är för kallt och snö, underhåller föreningens medlemmar byn efter bästa förmåga, ibland i form av studiecirklar. Hårt arbete kombineras med god mat, glada skratt, många dåliga historier, sång, musik, hantverk och mysiga kvällar vid elden. Alla kan hjälpa till med något, stort som smått.

Föreningen arrangerar flera lajv under året med olika tema, krav på erfarenhet och åldersgräns. De är även öppna för icke medlemmar.

Alla som brinner för vår verksamhet är välkomna som medlemmar, oavsett ålder, kön, kultur, bakgrund eller förmågor. Allt arbete är ideellt, men vid gemensamma aktiviteter står föreningen för mat och boende i byn. Mer information om våra aktiviteter hittar du i vår grupp på Facebook.